lørdag 25. april 2009

sommer

Årets første grillparty, sommersesongen ærklæres herved for åpnet!

Liv i hagen


Deilig vårvær i dag, har vært og syslet i hagen og gjort klar for sommer og grillfest:)

Jeg har helt dilla på kroner om dagen og fant en fin rusten en på plantasjen til 100 kr. Kronen gikk oppå en blomsterpotte jeg hadde fra før og jeg plantet eføy inni...ble godt fornøyd.


Fant også en fin rustikk sak til 3 søte blomster, den måtte også bare bli med meg hjem.



Flettekurvene er nå 3 år gamle og synger på siste verset, at jeg aldri klarer å huske å ta dem inn om vinteren...neeida..jeg lever i trua på at sommeren varer evig og før jeg vet ordet av det er de dekket av snø


fredag 24. april 2009

Fredagsunderholdning

Hvor raskt skriver du på PC'en?

Test selv HER


Min Score
Du fikk 285 poeng, så du havnet på en plass 41258 av 323180 totalt.


Du skriver 446 bokstaver per minutt
Du har 91 riktige ord og
du har 7 feile ord.

Loppemaraton

I helgen blir det loppemaraton i Bergen, hele 6 loppemarkeder går av stabelen i morgen.
Må planlegge rute her, men slettebakken står høyt i kurs:)

Hvor: Slettebakken skole
Når: kl 09:00
Auksjon: ja kl 11, 13 og 15

Hvor: Rothaugen skole
Når: 09:30
Auksjon: nei

Hvor: Skjold skole
Når: kl 10:00
Auksjon: nei

Hvor: Liland skole
Når : 10:00
Auksjon: nei


Hvor: haukeland skole
Når: 10:00
Auksjon: nei

Hvor: Jekteviken 5
Når: 11:00
Auksjon: nei

tirsdag 21. april 2009

Decoupage - en eske blir ny


Tenkte jeg skulle teste ut Decoupage...jeg har lest litt om det men synes det hele har vært litt kryptisk og litt vanskelig å forstå.

Var dette med teori og praksis da...
Henta frem krukken med "mirakel lim" og tenkte jeg skulle ofre en kjedelig hvit Ikea eske.

Tok en serviett og tok bort det tynne hvite laget slik at jeg bare satt igjen med mønsterlaget..
Penslet først eskelokket med Decoupage-lim, la på servietten og penslet på nytt oppå denne...
Resultatet ble ikke så aller verst.
Tips: ikke gjør som meg å begynn i en ende..begynn fra midten og jobb deg utover, da får du færrest skrukker...