tirsdag 11. mai 2010

Slik vinner man Sykle-til-jobben!

Jeg, eller det vil vel egentlig si Vi, har meldt oss på sykle-til-jobben. Dobbel-LOL tenker du vel, og det gjør du rett i. Hvem er vi? En lystig gjeng med kontorrotter med et vinnerinstinkt som ikke en gang er sunt for den kinesiske landslagstreneren i turn.
I helgen var Vi på hyttetur for å bånde, share & care, populært også kalt teambuilding. Vi synes det passet bra å innlemme sykle-til-jobben-aktiviteter på en slik tur og jeg har tatt meg den frihet å lage en liste over hva man kan gjøre for å få registrert noen aktive minutter.
Reglene for minuttregistrering er klinkende klare:
Sitat fra Sykle-til-jobben på Facebook ”Aktiviteten som registreres skal i utgangspunktet være av moderat til høy intensitet, det vil si at man blir litt svett og andpusten”



Pkt .1
Drikk øl: 960 minutter


Vi begynte tidlig for å sikre oss tilstrekkelig med minutter. Vi begynte kl 13:00 og fortsatte til ca 06:00 neste morgen.


Om man blir svett og andpusten av å drikke øl?
Selvsagt! For det første blir man ganske svett av å sitte i solveggen, og for det andre så er det vanskelig å puste mens man tuter øl.






Pkt.2
Spill TP: 120 minutter

Jeg skal love deg at gutta ble svett når jenta knuste dem i TP fredagskvelden, temperaturen var høy og resonnementene lange. Jentene på sin side fikk åndenød når det var tid for revansj lørdagkvelden og vi led et ydmykende tap. Å ha åndenød er jo praktisk talt synonymt med andpusten (kjennes i hvertfall slik ut når jeg sykler til jobben) så dette telles helt klart som en aktivitet.

Pkt.3
Bær en sjef: 40 minutter

Er litt usikker på hvordan jeg skal forklare dette, men bildene taler for seg selv. Så hva venter du på? Finn sjefen din, plukk ham eller henne opp, og ta deg noen runder i kontorlandskapet.






Pkt.4
Kverk en busk: 3 +20 minutter (3 for aktivetet og 20 for latterkrampe)

Denne er kanskje best å kombinere med Pkt.1. Slik er fremgangsmåten:
Ta for deg en busk og tenk på din verste fiende, ta rennefart (minst 20 meter), lukk øynene, håp på det beste og HOPP! Det ble en litt lei avslutning på denne øvelsen da busken som i dette tilfellet ble valgt til syndebukk tilfeldigvis hadde Pærebrann og at dette smittet over på telefonen til Østis. En Apple med pærebrann er ganske alvorlige saker skal jeg si deg, usikkert om reiseforsikringen dekker dette.




Pkt.5
Heis en kollega i flaggstangen: 10 minutter

Denne korrelerer også sterkt med Pkt 1….






















Pkt.6
Se en busk blomstre: 0 minutter

Hvor så inn i granskauen jeg enn prøvde å bli svett og andpusten av å stirre på denne blomsten så gikk det bare ikke. Men fin var den! Hadde noen gode samtaler! Ikke gå helt opp i pkt. 1, da begynner plutselig ting å bli komplisert…

Håper du har fått noen nyttige tips til hvordan du skal vinne sykle-til-jobben.
Husk: Det viktigste er ikke å delta, men å vinne!

3 kommentarer:

  1. Hahahahaha. Ler så jeg griner! :-D

    "Alle barna var snille og greie, unntatt Østis, han var en B.I.T.C.H!"

    SvarSlett
  2. Bedre å le så du får åndenød, da kan du føre minutter!

    SvarSlett
  3. Tårer er øyets svette! Jeg fører lett minutter på det ;-)

    SvarSlett