søndag 29. november 2009

Menn som hater kvinner

Seriøst, hva har jeg gjort mot dere menn for å fortjene å bli straffet sånn? Vent litt, dumt åpningsspørsmål, la oss ikke gå i detaljer...
Jeg tror uansett at Gud har straffet meg ved å skape meg som en kvinne. Jeg har nå hatt to dager med festligheter og jeg har så vondt i bena at jeg vurderer å foreta en hjemmeamputasjon fra ankelen og ned. At noe så vakkert som sko kan gjøre en så jævlig vondt...
Uten at jeg vitenskapelig kan dokumentere det er jeg rimelig sikker på at 90% av alle skodesignere er menn. Hvorfor jeg er så sikker? Fordi ingen kvinne med vettet i behold vil ønske sine medsøstre så vondt. Det som plager meg mest er jo at torturen ikke bare fysisk, det er jo psykisk terror å lage så mange vakre sko som bare står i butikkhyllen og roper om å få være med meg hjem, og hovedregelen er jo at jo vakrere og dyrere skoene er jo mer effektiv er de som torturredskap. Og la oss være ærlige med hverandre, kvinner kjøper jo ikke sko for at de skal være gode å gå med, det viktigste er at de er pene å se på. Seriøst du velger jo ikke en kjæreste fordi han er så jævlig grei, det viktigste er jo at han er skamfin...true story!
På fredag var jeg på fest med noen kollegaer og jeg hadde på meg vi-skal-bare-gå-litt-skoene mine. Ja for de fleste kvinner kategoriserer jo skoene etter hvor langt man skal gå i dem. Da vi skulle til byn så var både jeg og føttene mine innstilt på å ta taxi, men de andre festdeltakerne hadde visst på seg vi-skal-gå-jævlig-langt-skoene sine. Helvete! sånne ting må avklares på FORHÅND!
Jeg hater overraskelser for de er sjelden behagelig, denne var intet unntak. Etter noe som føltes som 5 km på glødende kull, men som mest sannsynlig bare var 1 km hadde jeg store problemer.

Okei Linn, konse deg!
- Høyre fot foran venstre fot..au
- Høyre, venstre au, au
- Venstre fot foran høyre au au au
- Ett to, ett to FY FAEN så vonde sko...vær så snill og bare drep meg!

Flere av mine mannlige kollegaer tilbydde seg å bære meg...weeeeeeh, kunne ydmykelsen bli mer komplett? Vel, jeg måtte få av meg skoene, og la meg si deg...det er jævlig bakkekaldt i Bergen! I tillegg hadde jeg nettingstrømper på meg. Resultatet? Da vi kom frem til byn så føttene mine ut som surret svinesteik!
Lørdag formiddag gikk stort sett med på fotvask...jeg skrubbet og skurte etter alle kunstens regler, men dritten i Bergens gater er tydeligvis med i konspirasjonen om å ødelegge kvinners føtter for det så ut som møkken kom innenfra og ut.

Fredagens gå-litt-sko kastet jeg med besvergelser i søpla så snart jeg var ute av taxien og til min forskrekkelse oppdaget jeg nå at det var ubalanse i skosamlingen min. Antall sko i klesskapet kan ikke være under 50 og da snakker vi ikke venstre- og høyreføtter hver for seg.
Flaks for meg så pleier jeg bare å bruke gå-litt-sko og sitte-sko i kombinasjon med alkohol. Og jeg skjønner jo nå hvorfor jeg ofte har blackout dagen derpå. Jeg må jo drikke meg snydens for å bedøve mine vonde føtter og så må jeg drikke meg hinsides etterpå slik at jeg ikke husker en dritt av hvor vonde skoene egentlig var. Alkohol og epidural - kvinners beste venner! Og den eneste årsaken til at vi gjentar selvdestruktive handlinger.
Kall meg gjerne suicidal, men et par rålekre og mest sannsynlig jævlig vonde gå-pittelitt-sko ble med meg hjem fra lørdagsshopping...NÅ er det jul i skomakergata tenker jeg...



2 kommentarer:

  1. He he....de du har som kalles på tur til hytten sko likte jeg veldig godt. Eller hadde du ikke sko da? Du hadde jo en halvmeter for mye bukse så jeg er litt usikker. Men da klarte du dei greit i bunnen men ikke så godt i toppen- så jeg er litt usikker...

    SvarSlett
  2. Det er det som er fordelen med bukser som er 50 cm for lang..du kan gå med tøfler og det er ingen som reagerer:)
    Jeg er uansett dårlig å koordinere topp og bunn

    SvarSlett