torsdag 7. mai 2009

Sykle til jobben?

I dag tidlig på vei til jobb så spøkte vi litt om å vurdere å sykle til jobben.

Jeg ble kjørt til døren på jobb i dag og i lys av sykle-til-jobben-diskusjonen noen minutter før valgte jeg å ta trappene i stedet for heisen...
5 etasjer over 80 trinn..og bare så det er sagt så er faktisk trappetrinnene her på jobb litt høyere enn normalt.
Jeg prøvde å klatre opp trappene grasiøst og svevende, mens melkesyren etset i leggene og blodårene sprengte i panna...Jeg presset ut noen "god morgen" på veien til plassen min og håpet at ingen ville prate noe mer for det hadde jeg rett og slett ikke pust til.

Gikk inn på 1881.no for å beregne sykkelrute...1,2 mil - 17 minutter med bil. Jeg tør knapt tenke på hvor lang tid jeg kommer til å bruke med sykkel...

Gikk deretter inn på toalettet for å sjekke dusjforholdene..og jammen der stod en dusj og formelig ropte på meg...Den dusjen har jeg ikke lagt merke til før, og jeg er nesten SIKKER på at noen har plassert den der for å håne meg...

Rota meg inn på et eller anne sykkelforum, der stod det at 1 mil var passe for en nybegynner..jeg har jo "bare" 1,2 mil til jobben min...en vei...ser for meg at hjemturen kan bli rimelig tøff...

Jeg må være gal i hodet som i det hele tatt vurderer dette seriøst...jeg tror jeg må teste ut ruten en søndag og jeg må alliere meg med en eller annen som kan plukke meg opp om jeg skulle bli kapitulere på veien..

Hva tror dere, klarer jeg å sykle til og fra jobb, og ikke minst..hvor lang tid burde jeg bruke?

1 kommentar:

  1. Hehe...ler godt her jeg sitter lenger nede i gangen:-) Ikke la jeg merke til deg da du kom i morges, ikke noe uvanlig, da du som regel pleier å gå målrettet til pulten din...uten å se ut som du ønsker den store samtalen på morgenkvisten ;-) MEN...sykle til jobben??? Ja...god trim er det iallefall, men tror du må starte veldig tidlig, og spørs om du ikke må kutte ut RUTINEN med Balders morgentrim??? Det har du rett og slett ikke overskudd til...så tidlig i denne treningsfasen:-)

    SvarSlett