mandag 29. juni 2009

"Jeg er SUUUUUULTEEEEEEEEEEN"

Det har vært en travel helg som forlover i Stavanger. Vi kjørte avsteds fredagen og benyttet kvelden til å slappe av og ta en tidlig kveld. Jeg klarte selvsagt å legge igjen talen min i Bergen, så den måtte skrives på nytt fredag kveld, TYPISK meg.
Lørdagen kom fort nok, og det ble litt hektisk i morgentimene. Bruden hadde nok adrealin til å holde hele Stavanger med strøm, og det var litt av en jobb å holde nervene hennes i sjakk.

Når vi var ferdige hos frisøren og skulle kjøre til kirken hadde vi ca 15 minutter på oss, av en eller annen grunn fant bruden ut av vi hadde ALLVERDENS med tid og skulle ta meg på "sightseeing" der som de bodde. Jeg tror allerede da hun hadde mistet alt perspektiv på tid.
Når brudens far ringer og brøler "kirkeklokkene ringer, hvor #¤*)==&&" er dere" så hold det jo på å bikke helt for den stakkers bruden. Jeg måtte inn med "pust inn gjennom nesen og ut gjennom munnen" replikker og kose arm for å få roet stakkeren ned. Men når enden er god er allting godt, bruden kom vel frem og ble ført til alters av pappaen sin som også hadde roser i kinnene. Han lurte vel på om datteren hadde stukket av en stund.

Etter kirken kjørte jeg med brudeparet og brudens bror for å ta bilder. De hadde valgt en nydelig sted og jeg og Stian (brudens bror) løp rundt som fotografens assistenter. På et tidspunkt trodde jeg min siste time var kommet. Skulle holde en sånn svær hvit lerret-sak for å kaste skygge, men der var så mye vind at det var rett før jeg ble fløyet til sjøs for aldri å bli sett igjen.

Da vi ankom festen var klokken blitt 18, jeg var både tørst og sulten etter en lang dag og sjelden har Champis smakt så bra, jeg ble faktisk godt på en snurr jeg etter et par glass. Når tiden kom til at jeg skulle holde tale, var jeg kommet godt ned i glass nummer 6 og jeg trenger vel ikke si hvilken vei formkurven pekte?
Jeg tror uansett talen gikk veldig bra, all nervøsistet var som blåst bort som dugg på hvitvinsglasset, folk lo når de skulle le og jeg klarte å holde meg noenlunde til planen. Vi holdt det gående til rundt kl 02, da hadde jeg kverket MINST 2 flasker vin, og jeg mistet alle hemninger og spiste både dessert og kransekake..huff huff.

Jeg blir så SULTEN av alkohol jeg, da vi ruslet hjemmover med berusede og hovne ben så følte jeg meg virkelig som de berømte "barna i afrika"..Nei jeg tuller ikke, magen kjentes ut som om den aldri hadde fått mat. Da vi kom på rommet holdt det på å bikke for meg, og jeg tror jeg ble et lite matmonster. Jeg fant en brosjyre på rommet som sa at de hadde 24t roomservice..JESS! Sendte mannen avgårde for å bestille i resepsjonen, men de var nå ikke klar over at de reklamerte med 24t service. Da RK kom tomhendt tilbake på rommet, bikket jeg under av presset fra det lave blodsukkeret og spyttet forbannelser mot hotellpersonalet og forlangte MINST halv pris på rommet for tort å svie. Tenker jeg var skikkelig sjarmerenede..

Plan B: Jeg lovet mannen vill og hemningsløs sex om han kunne være så snill å kjøpe en sandwitch til meg. På dette tidspunktet må jeg har vært skikkelig Gremlins (jeg husker lite av dette selv), men han gikk faktisk ut for å kjøpe mat til meg. Tusen takk! og UNNSKYLD for at jeg var sovnet når du kom tilbake...

Elsker deg kjære!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar