torsdag 20. august 2009

Kjære Kjos - du som er i himmelen

Hvorfor i *`?=)%&#¤" går ALDRI Norwegianflyene dine når de skal??? Jeg er drittlei av hele Norwegian. Det slår aldri feil, hver gang jeg booker med Norwegian blir det noe tull med avreisen. Siste 10 turene jeg har hatt med Norwegian har det blitt noe tull med.

Skulle en tur med jobben til Oslo i går, skulle bestille flybilletter. Velger selvsagt SAS til Oslo, ref mine tidligere Norwegianopplevelser, men på returen så var SAS utsolgt. KRISE! Jeg måtte altså høyst ufrivillig velge Norwegian. Men klamret meg til et lite håp om at den 11.gangen MÅ det gå bra.

SAS flyet lettet helt presist og landet like presist. Møtet gikk bra og det var bare å gi seg i vei til Gardermoen. Kom i god tid, 1 hel time før avgang faktisk.

Sjekker gate'en, Gate 31 , fint og fjongt. Leser litt aviser og slapper av med gaten. 10 minutter før avgang har det fortsatt ikke skjedd noe. Folk står stimlet sammen rundt skranken ved gaten. Og SÅ...PLUTSELIG...snur hele køen på hæla og kommer imot meg som en flokk elefanter. "HVA SKJER!?!?" nærmest ropte jeg i panikk over at Norwegian skulle svikte meg nok en gang. Ingen svar bortsett fra hektisk troppeforflytning. Jeg kastet meg rundt og fulgte strømmen. Vi stoppet ved Gate 28, noen hadde snappet opp at det var hit flygningen var flyttet til. Javel, så står vi der da, en liten gjeng på 100 passasjerer og lurer på hva **#%="#) som skjer.

Dama i skranka viste ingenting. Så etter 10 minutter med utålmodig venting spraker høytaleren.
"Vi har fått et gatebytte, ny gate er nr 18" Er det MULIG? igjen alle 100 passasjerene la ut på vandring på Gardermoen. Og bare så det er sagt, Gardermoen er ikke SÅ stor, og i tillegg når panikken begynner å bre seg i elefantflokken så gikk ikke troppeforflytningen helt ubemerket hen.
Okei så står vi her da gate 18 og venter på utålmodig..INFO TAKK! Det spraker i høytaleren.
"Vi har fått et gatebytte, ny gate er nr 28". DET EKKE MULIG!!! 100 stykker la ut på pilgrimsreise igjen, om mulig enda mer hektisk enn de 2 forrige troppeforflytningene.

Etter ca 2 minutter spraker det for n'dte gang i høytaleren. "Vi har fått et gatebytte, ny gate er nr 18." Jeg trodde jeg skulle DØ, drikker de på jobb eller????? Nå stod det jo nesten om livet for å komme frem til gate'en. Og bare for å være klinkende klar, nå var jeg ikke sint, jeg var FORBANNA. Ønsket Kjos'en dit pepper'n gror slik at en radius på minst 10 meter fikk med seg forbannelsene mine. Hadde det ikke vært for at jeg var pittelitt redd for å bli nektet adgang så hadde jeg spyttet og frest litt mer.

Og så..omsider...svar på mine bønner. Et tilsynelatende velfungerende Norwegian fly takser inn til gate'en. Og vi begynner å få slippe inn, for å gjøre kaoset komplett så gjelder ikke lenger seteplasseringene som enkelte har betalt i dyre dommer for å få. NEIDA, free seating everyone! Kaoset var komplett! Svett og sint karret jeg meg til et sete innerst og bakerst, innstalerte meg og trakk et lettensens sukk. Så satt jeg der da....og det varte og rakk...SKJER 'A???

"this is the captain speaking: tuvär har vi oppdagat en teknisk fel med maskinen"NEI, NEI, NEI! 'Bannade svenskefaen! Jeg var nå på gråten...Jeg var så følelsesmessig utmattet at jeg rett og slett sovnet. Etter flere nesten-knekke-nakken-og-rulle-med-hodet-opplevelser lettet vi ENDELIG!

Jeg skal ALDRI reise med Norwegian mer, skal bare en liten tur til england i dag.....
Men så er det slutt...Jeg lover deg Kjos, det er slutt, det er over, jeg vil aldri se deg igjen.
Det er ikke meg, det er deg!

Og en siste ting Kjos, ta det fliret ditt og tørk deg bak!!

4 kommentarer:

  1. Herlig fred for et kaos...her skjønner jeg at det nyttet ikke med "vi beklager". Håper du får et fint opphold i London i helgen..Kos deg.

    SvarSlett
  2. Hahahahaha. Herregud som jeg ler her jeg sitter! :-D

    Silje

    SvarSlett
  3. hehe, Berit tok faktisk denne å sendte til Kjos. Han har ikke fått svart enda siden han er opptatt med å tørke seg bak;)

    SvarSlett
  4. En litt mer reflektert tanke enn "Kjos tørk deg bak" er kanskje at det som først og fremst gjorde deg irritert, gatebytte, er ikke Norwegians feil. Det er Gardermoen og deres mangel på god logistikk for flytrafikk.

    Hadde ikke verden vært fin om de rette menneskene, faktisk fikk skylden for deres eget rot.

    Lintin, du skriver på en fornøyelig, prøver å være morsom og klarer det måte. Liten digresjon er at neste gang burde du kanskje gjøre et snev av research før du sørger for "bad press" på et alternativ til SAS. Husk at om Norwegian ikke hadde vært der (inkl. gatebytter) måtte du tilbringe mer tid, kanskje en natt på Gardermoen. Du kan si mye om et flyselskap, men ikke prøv å selg inn at det er værre enn en natt på benkene utenfor gaten!!

    Godt du kom deg bort fra Gardermoen og Østlandet tilslutt, og forhåpentligvis oppsøket hjelp siden du var på randen av et psykisk knekk over noen gatebytter.

    Spar deg og skriv eller om noe samfunnsviktig. Blyavgift på blyfri bensin f.eks - der har vel du mye å syte og klage om!?

    SvarSlett