fredag 28. august 2009

Øye for Øye, tann for tann

I går var jeg hos tannlegen, og de evige spørsmålene dukker opp

- "Er du flink å pusse?"
- "jada"

- "Er du flink med skyllevann?"
- "jada"

- "Er du flink med tannpirker/tanntråd?"
- "Svar skyldig"

Helt alvorlig, finnes der NOEN som med hånden på hjertet kan si at de er flink med tanntråd??? Skjønner nesten ikke at tannlegen gidd å bruke pust på å spørre en gang..

Uansett, vårrengjøring i tannebissene, jeg kunne helt klart funnet 1000 andre ting jeg heller hadde lyst å gjøre på en torsdagskveld, men på den annen side er jeg ikke helt klar for at tennene skal råtne på rot riktig enda.

Tannlegen skulle demonsterer noen VIDUNDERLIGE tannpirkere hun hadde fått inn, de var så tynne og fleksible atte...

- "Opp med munnen"
- "AU AU AU, hva faen?

I himmelens navn! Tannpirker og tannpirker fru blomst, odontologisk baufil er et mer beskrivende ord.

Jeg har fått mine mistanker bekreftet. Tannleger er de som ikke hadde gode nok karakterer til å komme in på masterstudiet i sadomasochisme.

Jeg er littegranne flau for å si det, men jeg glefset etter tannlegen, bokstavelig talt. Jeg fikk bare tak i tuppen på hansken, tannleget mumlet noen ord om at hun for første gang var litt glad for at hun hadde kjøpt hanskene en størrelse for stor. Jeg sa lett rødmende at bitingen var ren refleks, NOT!

Jeg har advart henne før, øye for øye, tann for tann. Jeg SKAL ikke kjenne noen vondter når jeg er der, da skal jeg ha full narkose.
Uansett, etter 15 minutter med arkeologiske utgravninger og forsøk på å sprenge lydmuren inne i kjeften på meg var vi ferdig. Skulle bare skylle munnen med litt vann. Det var vann som kom inn, men blod som kom ut. Sjarmerende ey?

Skulle så betale for meg, på venterommet satt en liten gutt å ventet. Da han så meg gjorde han store øyne, så skikkelig skremt ut og satte seg nærmere moren.

Hva er det NÅ da tenkte jeg?
Forklaring: Jeg så ca sånn ut


Masse blod og greier som rant nedover hele trynet. Jeg så jo helt gal ut, så kan godt forstå at guttungen ble noe skremt.

Enden på visen, null hull, men engangshansker stod oppført på kvitteringen, 70 spenn! Lurer på om jeg hadde sluppet å betale om jeg ikke hadde bitt hull i dem?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar